wtorek, 1 września 2015

klasyczne leczo

                             klasyczne leczo...  prawie


Potrawa ta, najlepiej smakuje wykonana ze świeżych warzyw, dostępnych o tej porze roku.
Dziś chciałem sięgnąć po oryginalny, madziarski przepis, z boczkiem i smalcem. Bowiem te dodatki, znacząco wpływają na jakość i smak dania.
Zawahałem się jedynie, przy wyborze kiełbasy. Oryginalnej, mocno paprykowej, nie udało mi się dostać. Już miałem zrezygnować z dodania tego składnika, kiedy przypomniałem sobie, że mam w lodówce białą kiełbasę, własnej roboty.
Niewiele się namyślając, dodałem do węgierskiej potrawy, nasz polski akcent. W końcu wiadomo Polak, Węgier dwa bratanki.. .


składniki dla czterech osób
5 papryk czerwonych
6 pomidorów
3 cebule
2 ząbki czosnki
100 g wędzonego boczku
150 g surowego boczku
2 łyżki smalcu
2 łyżki papryki słodkiej
szczypta papryki ostrej
sól, pieprz
4 pęta kiełbasy (u mnie białej)

Sposób przygotowania

Boczek surowy i wędzony kroimy w niewielką kostkę, wrzucamy do dużego garnka i na małym ogniu, wytapiamy z boczków tłuszcz.
Do wytopionego boczku( nie smażymy boczków zbyt długo, aby nie zrobiły się nam z niego skwarki), dodajemy smalec wrzucamy pokrojoną w cienkie plastry cebulę, razem z drobno posiekanym czosnkiem. Smażymy całość przez kilka minut, aż cebula się nie zeszkli.
Teraz do garnka wsypujemy słodką paprykę ( ogień pod garnkiem musi być bardzo mały żeby papryka się nie przypaliła), mieszamy, zwiększamy płomień i dokładamy do garnka obrane ze skóry i pokrojone w kostkę pomidory (wcześniej sparzone).
Całość dusimy na średnim ogniu, dwadzieścia minut pozwalając aby odparowała część wody z pomidorów.


Z papryk usuwamy gniazda nasienne i kroimy je w kostkę a następnie dodajemy do pomidorów z cebulą, doprawiamy  solą, pieprzem i ostrą papryką.
Do garnka wkładamy również kiełbasę ( białą całych  pętach, a jeżeli mamy kiełbasę podwędzaną, to kroimy ją w kawałki) i całość dusimy, kolejne piętnaście, dwadzieścia minut.
Warzywa wykładamy na talerze, dodając do każdej porcji pęto kiełbasy.
Podajemy z pieczywem, lub innymi ulubionymi dodatkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz