wtorek, 29 grudnia 2015

bliny z kawiorem

             bliny z kawiorem


Dziś na śniadanie przyrządziłem bliny z dodatkiem gryczanej mąki i muszę szczerze przyznać, że te delikatne placuszki stanowią doskonałą odmianę, po świątecznych obfitych posiłkach. 

składniki dla trzech osób
1,5 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki gryczanej ( ja zmieliłem w młynku do kawy niepalone ziarno gryki)
1/3 szklanki mleka 
2 jajka
1 łyżka oleju

dodatkowo 
kilka łyżek kwaśnej śmietany
kawior ja użyłem domowego zrobionego tym sposobem



sposób przygotowania

Do miski wsypujemy  mąkę pszenną,  mąkę gryczaną, dodajemy mleko, oraz jajka, całość mieszamy na jednolitą masę i odstawić na dwie minuty.


W tym czasie rozgrzewamy  patelnię, dodajemy na nią odrobinę oleju, a następnie przecieramy patelnię papierowym ręcznikiem.

Ciasto nabieramy sporą łyżką, wylewamy je na patelnię, formując z ciasta placki.
Smażymy placuszki na patelni, na niewielkim ogniu, z obu stron, aż  się lekko przyrumienią.
Usmażone placki przekładamy na talerze, na każdy placek kładziemy łyżkę kwaśnej śmietany, dokładamy odrobinę kawioru i podajemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz