piątek, 22 kwietnia 2016

wiosenne ogórki małosolne

                 ogórki małosolne


Dzisiaj będąc na targu warzywnym wypatrzyłem gruntowe ogórki.
Oczywiście pochodzą one ze szklarni, ale co tam. Po długiej zimie dobre i to. 
Nabyłem więc dwa kilo ( kilka zostało do razu zjedzonych) z myślą o przygotowaniu pierwszych w tym roku małosolnych ogórków.

Składniki.

1,5 kg ogórków
kawałek korzenia chrzanu
duży koper, razem ze zdrewniała częścią łodygi ( ja swój zamroziłem jeszcze w tamtym roku i teraz tylko go wciągnąłem z zamrażarki)
3 ząbki czosnku
1 łyżka gorczycy białej
4 liście laurowe
6-8 kulek ziela angielskiego
2 łyżki soli
2 litry przegotowanej i ostudzonej wody


Ogórki myjemy i moczymy w zimnej wodzie przez 2 godziny.
Do dużego słoja wrzucamy kilka kawałków korzenia chrzanu (5-6 sztuk) pokrojonych na półcentymetrowe paski, sól, ziele angielskie, ziarna gorczycy, liście laurowe i ząbki czosnku, całość zalewamy przestudzoną wodą. 

Następnie do słoja wkładamy ogórki uważając aby  były całkowicie zanurzone ( w razie potrzeby dolewamy wody i dosypujemy soli w proporcji jedna czubata łyżka soli na jeden litr wody) na wierzch układamy  koper, obciążamy całość ( może to być umyty i wyparzony kamień). Słój ustawiamy w zacienionym miejscu, czekamy przez noc i gotowe.













1 komentarz:

  1. Bardzo prosty przepis a fajne zjeść świeżo zakonserwowane ogórki. Ja do swoich wrzucam chilli.

    OdpowiedzUsuń